Ostatnia aktualizacja 27 grudnia, 2022 at 11:11 pm

Jak nadać dostęp do konta Google Ads (Adwords)?

Udostępnianie konta Google Ads to powszechna praktyka wśród agencji marketingowych, ale też specjalistów Google Ads. W końcu jakoś trzeba na tym koncie pracować, prawda? Taki dostęp jest niezbędny w celu wykonania audytu konta Google Ads. Poniżej znajdziesz dwa sposoby nadawania dostępów do konta Google Ads. Oba są bezpieczne i nie wymagają podawania haseł, czy innych wrażliwych danych.

Pierwszy sposób – dodanie użytkownika do konta

Jest to najczęściej spotykana metoda nadawania dostępów do konta Google Ads, ale będzie wymagała od Ciebie nieco więcej zaangażowania. Postępuj według instrukcji poniżej:

  • Zaloguj się na konto Google Ads. Musisz znać login i hasło lub uzyskać je od kogoś kto zarządza Twoim kontem. 
  • Po zalogowaniu na konto zobaczysz w prawym górnym rogu NARZĘDZIA I USTAWIENIA. Po kliknięciu pojawią się zakładki. Jedna z nich – KONFIGURACJA zawiera to czego szukasz: DOSTĘP I BEZPIECZEŃTWO
nadawanie dostępu do google ads
Nadanie dostępu do konta Google Ads – Narzędzie i ustawienia – Dostęp i bezpieczeństwo
  • Po kliknięciu zobaczysz duży niebieski „plusik” – to on daje możliwość dodania kolejnego użytkownika do konta Google Ads.
  • Teraz będzie możliwość dodania osoby, której chcesz nad dostęp do konta. PAMIĘTAJ o wybraniu odpowiednich uprawnień! Dla przeprowadzenia audytu konta Google Ads wystarczą uprawnienia „Tylko do odczytu”.
Dodanie użytkownika do konta Google Ads – uprawnienia „tylko do odczytu”
  • Kliknij „Wyślij zaproszenie” i wszystko gotowe!
  • Osoba do której zostało wysłane zaproszenie musi je zaakceptować, że otrzymać dostęp do konta Google Ads.

Nie musisz już nic więcej robić. Istnieje też drugi sposób nadawania dostępów do konta Google Ads. Jest on najczęściej wykorzystywany przez agencje, ale też freelancerów Google Ads. Agencje i freelancerzy korzystają z kont menadżera, tzw. MCK – Moje Centrum Klienta. Z jego poziomu mają dostęp do wszystkich kont, którymi zarządzają, co znacznie ułatwia pracę i przełączanie się między kontami klientów. Działa to nieco inaczej, niż wyżej opisana metoda. Tym razem to do Ciebie zostanie wysłana prośba o przyznanie dostępu do konta Google Ads. W poprzednim sposobie takie zaproszenie wychodziło od Ciebie. To rozwiązanie będzie wymagało mniej klikania. Instrukcja krok po kroku znajduje się poniżej:

Drugi sposób – akceptacja prośby wysłana z konta menadżera Google Ads

  • Zaloguj się na konto Google Ads. Ponownie musisz znać login i hasło lub uzyskać je od kogoś kto zarządza Twoim kontem. 
  • Po zalogowaniu na konto w górnym prawym rogu (na prawo od „dzwoneczka” z Powiadomieniami), zobaczysz 10-cyfrowy numer konta. Jest to ID, które musisz skopiować lub zapisać. 
Numer ID konta Google Ads znajdziesz w prawym górnym rogu po zalogowaniu
  • Wyślij numer ID swojego konta do agencji lub freelancera. 
  • Czekaj na maila z prośbą o akceptację połączenia konta z kontem menadżera. 
  • A gdy już go otrzymasz – wystarczy zaakceptować prośbę.

Czy to już wystarczy, aby nadać komuś dostęp do konta Google Ads?

Tak. To wszystko co musisz zrobić, że nadać dostęp do konta Google Ads. Wymaga trochę klikania, ale nie jest to bardzo skomplikowana operacja. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na kilka najczęściej zadawanych pytań. Jeśli wciąż masz wątpliwości lub proces nadawania dostępu do konta Google Ads jest dla Ciebie skomplikowany – skorzystaj z pomocy specjalisty.

Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu kampanii Google Ads?

Czy muszę podawać hasło do konta Google Ads?

Nie! Nigdy nikomu nie podawaj swojego hasła. Nie ma takiej potrzeby. Google Ads ma własne rozwiązania przyznawania określonych dostępów do konta. Twoje hasło może posłużyć komuś do zalogowania do pozostałych usług Google, a tego byś nie chciał.

Jak odebrać dostęp do konta Google Ads?

Zaloguj się na konto Google Ads. Przejdź do „Narzędzie i ustawienia”, następnie „Dostęp i bezpieczeństwo”. Wybierz użytkownika/adres mailowy, któremu chcesz odebrać dostęp i po prawej stronie kliknij „Usuń dostęp”.