Ostatnia aktualizacja 15 lipca, 2024 at 01:15 pm
Reklama firmy usługowej – jak reklamować firmę lokalnie i nie tylko
Wpis powstał we współpracy z Kamilem – copywriterem z którym wspólnie opracowujemy treści na strony Klientów. Jeżeli spodoba Ci się sposób pisania Kamila i chciałbyś, żebyśmy popracowali nad tekstami zgodnymi z SEO na Twoją stronę www – skontaktuj się ze mną!
- Czy potrzebujesz strony internetowej do reklamy lokalnej firmy?
- Bezpłatne działania promocyjne w sieci – media społecznościowe
- Jak reklamować firmę usługową poprzez wizytówkę Google Moja Firma?
- Blog, vlog. Czy warto je prowadzić?
- Jak reklamować firmę usługową z niewielkim budżetem?
- Skuteczny marketing lokalny? Potrzebujesz pomocy? Umów się na darmową konsultację
- Jak reklamować firmę usługową? Najlepiej wielokanałowo
Z danych wywiadowni Dun & Bradstreet wynika, że w 2021 r. w Polsce działało ok. 250 000 firm handlujących w internecie. Z kolei raport Gemius „E-commerce w Polsce” informuje, że w minionym roku aż 77% badanych przynajmniej raz zrobiło zakupy online, a 33% korzysta z tego kanału regularnie. Raport PMR „Handel internetowy usługami w Polsce 2022 […]” pokazuje, że rynek e-commerce w 2021 r. był wart ponad 111 mld zł, z czego 48,7 mld to zakup usług. Czy widzisz szansę, aby wykroić kawałek z tego ogromnego tortu dla swojej firmy? Jeśli tak, pomocna będzie reklama. Zainwestuj w skuteczny marketing, żeby dotrzeć do klientów.
Czy potrzebujesz strony internetowej do reklamy lokalnej firmy?
Wiele osób uważa, że strona www nie jest konieczna, aby oferować usługi w sieci. Mimo wszystko warto mieć swoją przestrzeń w sieci, która jest niezależna od regulaminów zewnętrznych podmiotów. Dzięki temu w przypadku blokady, np. w social media, nie tracisz kontaktu ze swoimi klientami i osobami obserwującymi Twój profil.
Jaką funkcję pełni strona internetowa:
Praktycznie każda branża wymaga strony internetowej do zaprezentowania oferty naszej firmy w wyszukiwarce. Jeżeli ktoś odwiedza Twoją stronę internetową to jego User Experience (UX) powinno być maksymalnie pozytywne. Badania Microsoftu pokazują, że współczesny użytkownik traci zainteresowanie treścią po 8 sekundach.
Masz tylko chwilę, aby przykuć uwagę potencjalnego klienta. Jakość strony www jest bardzo ważna. Dlatego strona internetowa powinna być przejrzysta, estetyczna i łatwa w nawigacji. Wszyscy chcą oszczędzić czas – pomóż w tym zadaniu, a dzięki temu możesz liczyć na coś więcej niż tylko sympatię odwiedzających Twoją stronę.
Chcesz reklamować firmę w internecie?
Bezpłatne działania promocyjne w sieci – media społecznościowe
Część narzędzi w sieci jest darmowa jak konto na Facebooku czy LinkedIn. Warto pamiętać, że Twoja firma nie musi mieć konta w każdy medium. Gdzie w takim razie je założyć? Najlepiej tam, gdzie jest Twoja grupa docelowa. W ustaleniu tego, gdzie najczęściej znaleźć jej przedstawicieli pomoże stworzenie buyer persony. W dużym uproszczeniu to wyobrażenie Twojego docelowego klienta. Wiedza o jego potrzebach czy celach ułatwia stworzenie dopasowanych komunikatów marketingowych, co zwiększa skuteczność działań reklamowych.
Profil firmowy w mediach społecznościowych
Prowadzenie profilu firmowego w social mediach wydaje się banalne. Należy jednak zaznaczyć, że są marketerzy, którzy zawodowo zajmują się tylko tym obszarem. Oznacza to, że zagadnienie jest bardzo szerokie, a strategii na wypozycjonowanie swojej marki jest wiele. Nie oznacza to, że od razu musisz kogoś zatrudniać do prowadzenia kanału swojej firmy. Wręcz przeciwnie, możesz kreować i reklamować go osobiście.
Wszyscy lubimy naturalność, ciekawostki, a nawet informacje zza kulis jakiegoś wydarzenia. Jeśli prowadzisz profil właśnie z uwzględnieniem tych elementów, to masz szansę wypromować firmę na rynku lokalnym.
Jak reklamować firmę usługową w social mediach?
Zadanie wydaje się proste, ale warto pamiętać, że od świetnie zaplanowanego posta, ważniejsza jest systematyka ich publikacji i pewna konsekwencja działania. Dobrym przykładem naturalności, prezentacji siebie i zespołu, a także działań „od kuchni”, jest tzw. Mama Ginekolog.
Zwróć uwagę na miejsce, w którym publikujesz swoje materiały. Posty na LinkedIn mają zwykle bardziej profesjonalny charakter. W tym wypadku najlepiej zastanowić się nad sposobem komunikacji i nie publikować tych samych materiałów, co na Facebooku. Jak to wygląda w praktyce?
Prowadzisz salon fryzjerski, a w Twojej grupie docelowej występuje duży przedział wiekowy. Na LinkedIn możesz reklamować fryzury biznesowe czy opowiadać o prowadzeniu swojego zakładu, z jakimi zmagasz się wyzwaniami i jak rozwiązujesz problemy. Z kolei na Facebooku mogą pojawić się bardziej wymyślne kreacje na co dzień lub okazjonalne. Komunikacja może być bardziej swobodna, a zdjęcia niekoniecznie tylko biznesowe z poważnymi minami. Pamiętaj, że celem jest dostosowanie przekazu do Twojej grupy docelowej.
Jak reklamować firmę usługową poprzez wizytówkę Google Moja Firma?
Najważniejszą informacja jest taka, że wizytówka Google jest za darmo. Jeśli ktoś zgłosi się do Ciebie z informacją, że jeśli nie zapłacisz, to Twoja wizytówka będzie zawieszona, nie daj się nabrać.
Uzupełnij podstawowe informacje o firmie
Jak promować firmę usługową poprzez wizytówkę Google? Przygotuj szczegółowe informacje o swoim przedsiębiorstwie. Jego historia nikogo nie interesuje, ale godziny otwarcia, adres czy numer kontaktowy będą dla Twoich klientów bardzo ważne.
Opisz działalność firmy
Dobrze, gdy w opisie firmy znajdzie się opis działalności – lepiej nie zostawiać wątpliwości i pola do interpretacji. Warto umieścić także słowa kluczowe związane z działalnością, np. warsztat samochodowy + miasto albo salon kosmetyczny + miasto.
Zdjęcia, filmy, cennik
Opis działalności warto wzbogacić o zdjęcia, a nawet filmy. Prezentacja efektów Twojej pracy, lokalu czy zespołu przybliżą, jak działa Twoja firma. Warto także podać przybliżone ceny usług. Jeżeli dla kogoś będzie za drogo, to nie zadzwoni i nie będziesz tracić czasu na rozmowy. Z kolei, gdy komuś cena odpowiada, to właśnie fotografie i opis mogą zachęcić użytkownika do odwiedzenia Twojej firmy.
Odpowiadaj na opinie
Ktoś Cię chwali? Podziękuj za pozytywny komentarz i zaproś na kolejną wizytę. Niezadowolony klient? Tacy też się zdarzają i w takiej sytuacji dobrze ustosunkować się do opinii. Czasami trzeba posypać głowę popiołem i przeprosić. Jednak nieprawdziwe informacje trzeba zgłaszać do Google i wyjaśniać. Dobrym wsparciem są opinie Lokalnych Przewodników Google, które wpływają na pozycjonowanie i widoczność Twojej firmy w wynikach wyszukiwania.
Lokalne kampanie reklamowe już od 800zł
Blog, vlog. Czy warto je prowadzić?
Nawet popularny biznes, jak prowadzenie kebabu może wyróżniać się na tle konkurencji. Posty w social mediach będą przekierowywać na Twoją stronę do wpisów, nagrań audio lub video. Jest to doskonała okazja, aby podzielić się efektami swojej pracy, ale także przedstawić, jak wygląda np. tworzenie fryzury lub wymiana wycieraczek w aucie konkretnej marki.
Jak reklamować firmę usługową poprzez blog? Materiały mogą mieć charakter edukacyjny lub prezentować rozwiązanie problemu Twoich klientów. W ten sposób budujesz swój wizerunek, jako specjalistki lub specjalisty w danym obszarze.
Nie bój się o swoje know-how. Konkurencja ma prawdopodobnie podobną wiedzę, a wielu klientów znając krok po kroku, np. proces wykonania balejażu, nie podejmie się samodzielnie takiego wyzwania, podobnie, jak mało kto zdecyduje się na wymianę podzespołów w samochodzie. Ryzyko niepowodzenia jest zbyt duże i klient woli zapłacić, aby cieszyć się z dobrze wykonanej fryzury lub prawidłowo wymienionej części w aucie.
Jak reklamować firmę usługową z niewielkim budżetem?
„Prowadzenie biznesu bez reklamy, jest jak puszczenia oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy”
Działania marketingowe to jeden z kluczowych obszarów prowadzenia biznesu. Bez reklam Twoja firma będzie potrzebować więcej czasu na organiczny rozwój. Niestety taka sytuacja dystansuje Cię od konkurencji, a to może przekładać się na spadającą liczbę klientów i niższe dochody.
Warto wiedzieć
Google Ads to dobre rozwiązanie dla usług „tu i teraz”, np. oferta mechanika samochodowego. Facebook Ads to narzędzie, które dobrze sprawdzi się w przypadku salonu kosmetycznego.
Jeśli w obcym mieście zepsuje Ci się auto, to najpewniej zaczniesz od szukania pomocy w Google, a nie na Facebooku. Z kolei, gdy szukasz nowego zakładu fryzjerskiego, to najpewniej masz ten komfort czasu i korzystasz z ulubionej platformy społecznościowej.
Google Ads lub Facebook Ads to narzędzia, które promują usługi Twojej firmy. Często sprawdzają się lepiej niż reklamy w innych mediach. Nie zawsze chcesz wydawać tysiące złotych na promocję w radiu czy lokalnej gazecie. Choć takie działania bywają uzasadnione, to przy niewielkim budżecie są one niedostępne. Co więcej, reklamy docierają do przypadkowych osób, które mogą nie chcieć lub nie potrzebować Twoich usług.
Narzędzia typu Ads to elastyczna forma kierowania komunikacji do grupy docelowej. Dzięki parametryzacji ustawień tworzysz reklamy, które docierają do potencjalnych klientów. W tym wypadku także przydaje się buyer persona. Dzięki niej łatwiej wskazać do kogo chcemy skierować przekaz. Kampania Google Ads i Facebook Ads ułatwiają analizę danych i ocenę opłacalności inwestycji w reklamę firmy. Może się okazać, że rezygnacja z jednego kanału na rzecz innego będzie opłacalnym rozwiązaniem.
Jak reklamować firmę usługową? Najlepiej wielokanałowo
Nie ma jednego idealnego narzędzia, które gwarantuje sukces. Najczęściej to praca polegająca na stworzeniu wizerunku Twojej firmy i zakotwiczeniu jej w świadomości Twoich klientów. Możesz zrobić na to na różne sposoby, np. poprzez stronę internetową, działania SEO (pozycjonowanie) czy reklamę w Google Ads. Ważne jest, aby dopasować przekaz i miejsce promocji pod kątem grupy docelowej. Dzięki temu możesz liczyć na zadowalający zwrot z inwestycji w reklamę swoich usług.
Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż? Napisz do mnie. Przybliżę Ci korzyści ze współpracy.