Ostatnia aktualizacja 30 maja, 2023 at 02:34 am

Remarketing w Google Ads – Co to takiego i jak wykorzystywać remarketing w reklamie?

Remarketing w Google Ads jest jednym z częściej wybieranych mechanizmów. Jednak wiele osób ma problemy z ustawieniem remarketingu w Google Ads, ze względu na stopień zaawansowania tego sposobu wyświetlania reklam. W rzeczywistości ten sposób reklamowy jedynie brzmi tak strasznie, a cały proces kierowania reklamy do osób, które były już na naszej stronie internetowej jest prosty. Poniżej przedstawiam wszystkie najważniejsze informacje o remarketingu w systemie reklamowym Google Ads, a także podpowiadam, jakie daje to korzyści reklamowe.

Czym jest remarketing w Google Ads?

Remarketing w Google Ads to sposób emitowania reklamy. Jest to jeden z najpopularniejszych wyborów, który idealnie pasuje do charakteru tego schematu reklamowego.

 
Remarketing jest zatem wyświetlaniem reklam w systemie Google Ads tym osobom, które były już na naszej stronie internetowej i znają naszą markę. Odbywa się on poprzez zbieranie informacji o osobach, które wchodzą na naszą witrynę, a następnie emitowanie reklam tylko im gdy będą znajdowały się w miejscach związanych z marką Google – wyszukiwarka Google, YouTube czy sieci reklamowej – Google Display Network.
 
Celem remarketingu jest dotarcie do osób, które znają już naszą markę i weszły z nią w interakcję.  Remarketing posiada wiele zalet, które bazują właśnie na tym, że osoby, które zobaczą naszą reklamę, były już zainteresowane naszym produktem lub usługą i przeglądały witrynę.
 
Remarketing możemy wdrożyć na dowolnym etapie prowadzenia działań promocyjnych przy pomocy systemu Google Ads, choć im wcześniej to zrobimy tym więcej korzyści uzyskamy. Wykorzystując remarketing, mamy również do dyspozycji te same wszystkie opcje i możliwości jak przy reklamie pierwotnej, a jedyną różnicą jest grupa do której kierujemy nasz przekaz reklamowy. 

Remarketing Google Ads – korzyści

Remarketing w Google Ads przede wszystkim pozwala dotrzeć do osób, które były na naszej stronie internetowej i znają naszą marką. Wdrażając remarketing promujemy się wśród osób, które są już zainteresowane daną kategorią tematyczną i mamy co do tego pewność. Samodzielnie odnalazły naszą witrynę wcześniej i przeglądały ją. W porównaniu do reklamowania się pierwotnego – nawet przy dokładnym targetowaniu, osiągamy zatem w 100% pewność i kierujemy reklamą do tych osób, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszych usług. Często nawet dobre i szczegółowe targetowanie może kierować reklamą od osób, które zostały błędnie ocenione przez system reklamowy, a przez to spada skuteczność naszej reklamy. Dzięki remarketingowi mamy zatem dużo większą szansę na sprzedaż, niż przy reklamowaniu się pierwotnym.
 
Remarketing możemy wykorzystywać również do przywiązywania klientów do naszej marki. Jeśli będą oni często widzieli reklamę naszej firmy lub produktów, będą się do nich przywiązywali. Pozwala to zbudować z marką więzi, które zaowocują sprzedażą w przyszłości. Jeśli wiemy również, że osoby, do których kierujemy reklamę były już naszej stronie internetowej, a także zachowywały się w konkretny sposób np. przeglądały konkretne kategorie tematyczne, możemy wystosować do nich spersonalizowany przekaz reklamowy. Możemy zatem używać odpowiednich argumentów w konkretnych mini grupach docelowych i jeszcze bardziej przekonywać odbiorców do zakupu. Wpłynie to oczywiście na większą skuteczność działań reklamowych i większą sprzedaż.
 
Remarketing to również bardzo łatwy sposób docierania do jakościowej grupy odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem dokonają zakupu. Jeśli zatem mamy taką okazją, gdzie możemy łatwo dotrzeć do takiej grupy, nie powinniśmy jej marnować. Dzięki temu prostym ruchem bez jakiegokolwiek wysiłku będziemy mogli wyemitować reklamę do osób zainteresowanych daną kategorią tematyczną. Samego remarketingu nie musimy również obsługiwać w trakcie tworzenia grupy marketingowej, gdyż wszystkim zajmuje się automatycznie system.
 
Kampanie remarketingowe to świetny sposób na dotarcie do potencjalnych zainteresowanych naszym produktem lub usługą. Nie musimy się go obawiać wbrew trudno brzmiącej nazwie. Dodany kod HTML nie uszkodzi naszej witryny, a także nie wpłynie na jakość jej działania. Nie musimy również zobowiązywać się na długoterminowe wykorzystanie remarketingu ani przeznaczać dużych sum. Możemy wdrażać go małymi krokami i nie ryzykować utraty czasu czy pieniędzy.

Potrzebujesz wsparcia w kampaniach Google Ads?

Jak wdrożyć remarketing Google Ads?

Jeśli chcemy wdrożyć remarketing w Google Ads przede wszystkim musimy mieć założone konto reklamowe w tym systemie. Jeśli technicznie nie znamy się na konfigurowaniu kampanii reklamowych i nie mamy takiej wiedzy, możemy do tego prostego zadania jednorazowo i niezobowiązująco zatrudnić specjalistę np. freelancera Google Ads. Po odpowiednim skonfigurowaniu pixela system Google Ads zacznie zapełniać listy remarketingowe, które będziemy mogli wykorzystać w kampanii remarketingowej.
 
Następnie podczas tworzenia nowej kampanii reklamowej wystarczy jako grupę odbiorców wybrać listę remarketingową, którą tworzyliśmy od momentu zainstalowania piksela. Grupę tą możemy dodatkowo podzielić, targetować przy pomocy standardowych znaczników czy edytować.
 
Warto również podkreślić, że powinniśmy uruchomić go jak najwcześniej. Jeśli posiadamy naszą stronę internetową i nawet w danym momencie nie planujemy reklamować się poprzez Google Ads, powinniśmy pobrać pixel i zainstalować go na naszej stronie internetowej. Dzięki temu zaczniemy wcześniej zbierać informacje o naszych użytkownikach i zbudujemy dużo większą bazę remarketingową. W późniejszym czasie będzie to bardzo korzystne i pomocne, gdyż będziemy mogli skorzystać z już gotowej grupy, a nie dopiero rozpoczynać jej tworzenie. Przy prowadzeniu działalności, zdecydowana większość marek prędzej czy później styka się z systemem reklamowym Google Ads. Jeśli więc w przyszłości zdecydujemy, że chcemy skorzystać z tego sposobu reklamy, będziemy mieli na starcie dobrze dobraną i sprawdzoną grupę docelową do której będziemy mogli skierować naszą promocję.


Lokalne kampanie reklamowe już od 800zł